KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

torsdag, december 08, 2011

Arga fåglar

eller klänningen som gjorde succé på presidentbalen…

Angry_Birds_promo_art

Det här är faktiskt lite roligt.

Teija Vesterbacka, hustru till Peter Vesterbacka, marknadsföringschef på spelföretaget Rovio som utvecklat Angry Birds, spelet för smarta telefoner som kallas den största mobil-app-succén genom tiderna, väckte internationell uppmärksamhet när hon kom till självständighetsfesten i en klänning med den världsberömda fågeln på bröstet.

Skärmklipp

Läs mer i HBL>>

Femhundra miljoner ex av Angry Birds har laddats ner hittills och själv har jag förstås spelet i min iPhone men eftersom jag är en usel spelare har jag bara kommit till nivå tre, eller något ditåt.

Läs mer om Angry Birds>>

2 kommentarer:

Fru Venus sa...

Va, var det de det va? Jag tyckte bara det var snygg färg på klänningen :-)

Kapten Haddock sa...

Klänningen var snygg, jo, och med hjälp av fågeln på fru Vesterbackas fylliga barm gjorde killarna bakom Angry Birds en mega-marknadsföringskupp.