KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

torsdag, januari 26, 2012

Från Kohila i Rapla kommun

i norra Estland tar det ett dygn att ta sig hem till Åland om man reser med Viking Line. Man måste byta färja i Helsingfors. VL’s konkurrent Tallink erbjuder en snabbare väg då de kör färjor Mariehamn – Tallinn direkt. Dock har VL generöst låtit oss åka gratis och det lönar sig ju, trots den längre vägen.

Expedition Estland januari 2012 är i hamn.

Men bloggskepparen fortsätter irra omkring. Det blir en natt med frun och kattorna. I morgon bär det av till Stockholm för utförande av byggnadsarbete i minst en vecka framåt.

IMG_2653

Kristina, till höger i bild, socialarbetare i Kohila och representant för Kohila Turvakeskus, tar emot pengarna som Dur-rackarna samlade in under julmarknadskonserten i Mariehamn. Bredvid henne, fyra av de inneboende på ungdomshemmet som får pengarna till driften.

IMG_2648

De inneboende på handikapphemmet tar emot oss med värme och nyfikenhet varje gång vi kommer. Vi sov över natten här denna gång.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Faeen Ole, du verkar vara en tusenkonstnär du, vad skall du bygga nu då och vad säger kattorna om detta????

Mässkalle

Kapten Haddock sa...

Kattorna är sura. Ska göra ett sovrum till två så barnbarnen får var sitt rum. Vad nu det ska vara bra för. Själv sov jag med mormor tills jag var tio och sedan delade jag utdragssoffan med broder Åke tills jag var tolv. Sedan fick jag egen säng tills jag blev femton och sedan delade jag hytt med oräkneliga skeppskamrater tills jag blev tjugo. Ungefär.