KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

onsdag, maj 16, 2012

En uppseendeväckande bekännelse

Jag har ALDRIG SETT ETT AVSNITT AV DEADLIEST CATCH PÅ TEVE, förrän igår kväll!

Så är det. Discovery Channel har inte funnits på kanalkartan i residenset på många år. I Ålcoms IP-teves baspaket finns den.

Eftersom serien är så omåttligt populär har jag naturligtvis följt den ändå, på nätet. Men det är ju ändå inte samma sak att se snuttar i laptoppen som att se hela avsnitt i en 42-tums teve.

Åttonde säsongens första avsnitt sändes igår. Tack, Ålcom!

Sedan följde programmet Gold Rush och det tänker jag klara mig utan i framtiden. Det jäser av amerikansk macho där gubbar med jättelika maskiner skövlar naturen med häpnadsväckande effektivitet.

image

Med jämna mellanrum ber gubbarna en bön till Gud. Sedan sätter dom sig i sina stora maskiner, schaktar och gräver planlöst i Alaskas bäckfåror. Scenen där en av gubbarna gör mantelrörelse med björnstudsaren och säger: “No bear is going to come between me and my son”, eller nåt sånt, gör mig spyfärdig.

Sedan går han ut och skjuter ihjäl den vackraste svartbjörn mitt öga skådat.

image

Bra sätt att annonsera efter grävmaskin. Bild från: http://dsc.discovery.com/tv/gold-rush-alaska/

1 kommentar:

Anonym sa...

Deadist catch e en serie för riktiga män, har nästan sett alla avsnitt, Gold Rush,Americana loggers,Pellitiners loggers, Americana choppers, Auction kings m.m,m.m en ny värld öppnar sig med IP-tv och sen har vi även i Önningeby Lemströms kanal live.

Eriksson