KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

tisdag, maj 08, 2012

Kapten Haddock tvingas be om ursäkt

Det är den gröna röran på tallriken det handlar om.

Gös och colcannon á la Haddock

Så här skrev Haddock igår:
Det här är stekt gösfilé med en skvätt gräddsås och Colcannon á la Haddock. 
Colcannon (recept) är alltså det gröna på tallriken, I den irländska nationalrätten ska det vara potatis men den har jag bytt ut mot gröna ärter. Vitkål och lök ska det vara i också, och jag slänger även i lite blomkål.
Med tydliga spår av indignation i rösten sa fru H, när hon läst inlägget: "Det var JAG som bytte ut potatisen mot ärter i din irländska röra, det är JAG som slänger i blomkål och det är JAG som kokar. Jag kräver offentlig rättelse!"

Åkej!

(Fast kapten Haddock tycker precis att det var han som SA åt frun hur röran skulle göras…)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Bra försök Kapten Haddock, mycket bra försök, haha

Mässkalle

KARLAVAGNEN sa...

Plankan till sommaren! För den finstilta texten! Å då menar vi inte plankstek! :-)!

Pettas sa...

Heja fru Haddock! Stå på dig!:)
Gott ser det ut också...

Fru Haddock sa...

Man får ju ta dom i örona ibland...

Kapten Haddock sa...

Karlavagnen, plankan och kölhalning är förbjudet i lag. Du får hitta på nåt annat :-)

Fru Venus sa...

Heja B!! :-)