KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

tisdag, maj 15, 2012

Snart midsommar och Smakbyn fick avslag

på anhållan om markkop och lite andra betraktelser.

Det är bara att konstatera att Haddocks, precis som urbefolkningarna i Polynesien på 1700-talet, inte tål kontakt med vita människor. Framförallt inte svenskar. Det var tydligen besöken på barnbarnens dagis, virusnästet i Stockholm, förra veckan som gör att herrskapet H ligger i plågor med svullna halsar, rinnande näsor och värkande bihålor.

1-IMG_4496

Trots det måste man ju följa med tiden så Haddock, i rollen av stångkapten, tog sig mödosamt till Jan Karlsgården och kontrollerade om midsommarstången är rutten eller om den håller ett år till. Granstången fick godkänt. Sedan for Haddocks till stan och köpte modem, digitalbox och abonnemang för Ålcoms IP-teve.

3-IMG_4504

Också Haddocks lurades in i paraboldjungeln på 90-talet. Om H minns rätt kastades dyra pengar ut i rymden för två olika paraboler när det begav sig. Canal Digitals plåttallrik är fortfarande i tjänst, men nu som fågelbad på Haddocks fjäderfävänliga jordlott.

Haddock minns när han skulle säga upp Canal Digital-abonnemanget. Det var inte lätt. När H ringde och för att fråga hur man gjorde fick han sitta i telefonkö i en halv timme. När killen som slutligen svarade ville veta orsaken till uppsägningen sa Haddock: “Det är du! Du har låtit mig vänta i telefon i en halvtimme.”

2-IMG_4503

Den här åkern ville Micke Björklund köpa. Observera att det bara är åkern mellan dikena. Marken till höger om högra diket ägs redan av Smakbyn.

Korkade byråkrater! exploderade Haddock, när han för några dagar sedan läste tidningen och erfor att Micke Björklund fått avslag på sin anhållan om att från regeringen köpa loss en smal remsa äng mellan vägen och Smakbyn. Åkerlappen behöver han till parkeringsplatser. Hur än Haddock vrider och vänder på frågan i 360 grader kan han inte begripa vad landskapet ska göra med en 20-30 meter bred åker mellan vägen och Smakbyn. Bygga rekreationsanläggning för museibyråns tjänstemän, kanske? Nära och bra till krogen. Hoppas Micke portar dom!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Läste att man är utan stångkapten i Mariehamn och midsommarfirande är hotat, kanske Haddock gör en herorisk insatts och räddar midsommarn för Mariehamnarna som vik. stångkapten.
Lycka till med IP-tv:en den e kanonbra.
P.s det där nya forumet Frivakt har jag inte fått att fungera, men tids nog....

Eriksson

BP sa...

IPTV är kanon. Men om dom tar bort RETV så är det ju inte mycket att ha mera...

Anonym sa...

IPTV är ok. Har haft det snart i 10 år.Även min flunsa är på andra veckan,Snorig och knorrar när man andas lite hosta.Häl. pelle.

Donkeyman sa...

Jag har också särdeles negativa erfarenheter av Canal Digital. Så pass negativa att jag vill beteckna dem som ett "gangsterföretag" och varna alla och envar för att ha med dem att göra.

Saken är att jag hade abonnemang hos dem i många år. Så flyttade jag och behövde inte abonnemanget längre. Men de accepterade inte min uppsägning. Vare sig muntligen i telefon, per e-mail eller per vanligt brev. De bara fortsatte att skicka räkningar. Som jag gav f*****n i att betala.

Sedan vände de sig till ett inkassoföretag. Som fixade det Indiska reptricket i gangsterformat. De delade skulden i två och började driva in den gånger två. Och kunde därmed kräva in dubbla avgifter på absolut allt. Fortfarande gav man totalt f****n i mina protester.

Det som slutligen "bet" på dem var ett direkt kriminellt hot från min sida. Där jag påpekade att jag kommer att vandalisera deras egendom till ett värde av si så där 10 gånger varje spänn de kunde klämma ur mig genom rättsväsendet. Och att jag garanterade att göra det på ett sådant sätt att de aldrig skulle kunna föra tillbaka detta till mig. Det tog fyr och vi kom omedelbart till en uppgörelse. Vilket bara visar att gangsters enbart förstår gangsterspråk. Och jag är långt ifrån den enda i min krets som har drabbats på liknande sätt av gangsterföretaget Canal Digital.

Kapten Haddock sa...

Där ser man. Varen alla varnade för gangsterfirman Canal Digital.

Eriksson, och alla andra med förresten. Inya forumet bör man väl registrera sig med e-postadress så har man största utbytet. Jag medger att det är krångligt. Googles grejer är långt ifrån användarvänliga alla gånger. Kanske jag får ångra det här bytet ännu. Funkar det inte byter jag tillbaka. Ni får höra av er med med kritik och önskemål.