KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

fredag, juli 06, 2012

En grön kajak

blev slutresultatet men dagen började riktigt illa.

katten Måns

Kattfan har rätt. Jag fick ett nytt visakort i posten igår. I morse stoppade jag det i plånboken och klippte sönder det gamla. Fel kort av två. Det jag klippte skulle ha gällt i ett år till. Efter en stunds funderande bar det av till banken för att beställa nytt kort. Solstrålen i banken kunde inte lova nytt kort till Östersjökryssningen som startar den 12:te så hon uppmanade mig att ta ut bra med kontanter. Polska zloty då, tänkte jag, för det är i Polen det kommer att gå pengar.

För att dra ett streck över fadäsen med visakortet for jag på hemvägen till KEAcenter och köpte en kajak. Den ska stockholmaren Stellan, 3, och jag ha roligt med när han kommer hit på semester inom kort.

Kajak

Provpaddlingen i lagunens blåa gröna vatten förevigades av frun.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Va f-n e du med i tv 3 Lyxfällan där klipper dom kort på löpande band, man antar att kanoten vart köpt kontant.

Eriksson

BP sa...

Om man far till Polen meddelst kryssare då är det bara att stövla iland. Om man däremot anländer i egenskap av sjöman då måste man ha Propyschki Marynarki ännu i denna dag...

BP sa...

Propuscki tror jag det skall stavas..

Fru Venus sa...

Förlåt, men jag måste säga det, klantarsel! :-))
Annars vill jag gärna prova paddla när Stellan åkt hem.

Anonym sa...

Nu har du det jobbigt Haddoch,jag lider mä dig.

Mässkalle

Kapten Haddock sa...

Ja fy fan, kärringarna hackar från alla håll å kanter, dagligen...

Kapten Haddock sa...

Propuscki Marynarki uttalade vi prååposka på min tid. När man fick prååposkan i handen var det bara att sätta på sig tredubbla nylonskjortor och gå iland. För två av skjortorna, ibland sålde man alla tre, fick man en helkväll, för att inte säga natt, i Szczecins nöjeskvarter.

Anonym sa...

Gjorde på samma sätt i öststaterna, tänk vilken erfarenhet vi har Haddock

Kapten Haddock sa...

Jodu, och med en Atlantic-klocka som kostade 100 mark på utförsel klarade man sig en vecka...