KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

lördag, juli 28, 2012

Ensam i kajaken

Stellan1

Eftersom Stellan, 3, blivande sjökapten, eller kanske flygare, (själv påstår han att han ska bli polis men det tar bloggen med en nypa salt) förmodligen lätt kantstött efter vådliga simhopp men i övrigt oskadd, återlämnades till föräldrarna idag blev det till att jag fick göra kvällspaddlingen solo i kajaken. Det kändes ensamt.

För säkerhets skull visar jag en bild av gossen, ifall någon skulle ha missat hur han ser ut.

Nå, åter till paddelturen.

I min ensamma kanot kom jag inte på annat än att fara upp i Kloströmmen för att fotografiskt dokumentera golfklubbens vattenslangar. Sättet på vilket de ligger och driver i kanalen har förundrat mig länge.

Kloströmmen1

Via dessa slangar, det finns två stycken, vattnas golfbanorna i Kastelholm med vatten från Västra Kyrksundet. På ett ställe ligger slangen och flyter mitt i kanalen.

Kloströmmen3

Kloströmmen4

Och så går vi raskt över till dagens födelsedagsbarn.

Sandra 20 år

Bloggen vill gratulera Sandra. Hon fyllde 20 år idag och bjöd på kalas.

Sandra kan nästan allt. Hon bakar, lagar mat, handarbetar, kör truck och spelar gitarr. Hon har även ett förflutet i bandet Dur-rackarna där hon spelade ukulele.

Ha det gott på Rockoff ikväll, Sandra!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag funderar på din tanke att öppna en färjelinje mellan Åland och där man kan få stekta ägg till frukosten!!! Längtar och väntar Haddock

Mässkalle

Anonym sa...

Paldilski skulle de va...