KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

måndag, juli 30, 2012

Ny färjlinje?

Två kommentarer rasslade in under förra inlägget.

Mässkalle skriver:

Jag funderar på din tanke att öppna en färjelinje där man kan få stekta ägg till frukosten!!! Längtar och väntar Haddock.

En anonym läsare säger:

Paldiski skulle de va...

Bida er tid i lugn och ro, killar. Upplägget börjar klarna. Jag har tagit fram en ny färjrutt. De enda vettiga, efter min mening. När det blir för dyrt att köra som flåsande blåvalar mellan huvudstäderna får man ju tänka till och korta ner rutten.

Vi kommer alltså att köra Paldiski-Hangö-Mariehamn-Norrtälje. Nästan 50% mindre körning än nuvarande rutter mellan huvudstäderna.

Färjlinje

Och Östersjöns bästa bacon och stekta ägg kommer att finnas. Vi anställer en extra kock för pengarna vi sparar på bunker. Han ska stå mitt i matsalen och steka ägg på beställning. Det är bara att sträcka upp ett antal fingrar så får man motsvarande mängd ägg direkt ur stekpannan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag anmäler mig som passagerare...

Mässkalle