KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

torsdag, augusti 23, 2012

Hon ligger med babords sida till kaj

och därtill finns nog en orsak...

ty på styrbordssidan...



spottar hjälpmaskineriet ut dieselavgaser och kylvatten. Det ska väl inte märkas, hoppas skepparen, men Haddocks spionkajak observerar allt.

Med en föraktfull fnysning lämnade Haddock aset akterut och paddlade vidare...



in under bron till Lilla Holmen, genom fågelsjöarna...



under två...



broar till och ut på Slemmern igen.

Det var okänt för Haddock att man kan paddla runt Lilla Holmen men nu vet vi att det går.

7 kommentarer:

Anonym sa...

"Med en föraktfull fnysning lämnade Haddock aset akterut och paddlade vidare..."

Hårda ord från en som seglat på skitiga tankbåtar. Men kanske det var miljövänlig sjöfart när Haddock var ombord? ;)

Fru Venus sa...

Storfräsare tror alltid de kan göra som de vill, du skulle ha pluggat nåt i hålet ;-)

Anonym sa...

Vet inte vad jag skall säga så jag e tyst...

Mässkalle

Kapten Haddock sa...

Jag vet inte heller vad jag ska säga... Anonym har ju rätt, jag har jobbat på skitiga oljetankers så jag har väl ingen rätt att kritisera? Det jag reagerade mot här var att båtägaren inte orkar plugga in landströmskabeln utan kör båtens elverk istället. El från land till båten ingår i hamnavgiften.

Benny Pettersson sa...

Det är väl så att enfas landström inte räcker långt för det lär väl finnas varmvatten ismaskiner A/C etc etc... Antagligen pumpade han ut skiten också...

Anonym sa...

Det ser ut som att båten ligger på M:hamn Hamns sida och inte på MSF, därav ingen landström, det är bara MSF som har det, för övrigt så skall hela pontonraden c:a 90-100m bytas ut till ordentliga pontoner samma typ som ligger söderut.

Eriksson

Kapten Haddock sa...

Tack för info, Eriksson. Skepparen är förlåten. Och jag ska lära mig hålla käft innan jag kollat fakta.