KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

fredag, augusti 10, 2012

Med Albanus till Stockholm

ska herrskapet Haddock segla.

- Kuling i klyvar'n, de här påminner om när man packade sjösäcken i gamla, goda tider, skrockade Haddock när frun påtade ner två påslakan i rullväskan som i brist på bättre får fungera som regelvidrig sjösäck.

Påslakanen kryper man in i så fungerar de både som sovsäck och lakan i Albanus kojer.

Avgång från Sjökvarteret i Mariehamn söndag morron klockan 07. Ankomst Galärkajen i Stockholm måndag förmiddag.

Det kommer bilder i mån av möjlighet. Klicka på albanusbilden så får du si...

Annars går det bra att klicka här också >>




- Posted using BlogPress and iPad

13 kommentarer:

Anonym sa...

Förliga vindar Haddock, välkommen till Sverige

Mässkalle

Pettas sa...

NU är jag avundsjuk, Haddocks!
Men ha det så innerligen trevligt på seglatsen och hälsa Albanus från mig. Klappa´na litet också

Karin

Kapten Haddock sa...

Dunder i ankarklyset. Jag har ljugit för er. Jag lade det här inlägget på autopublicering till i morron bitti men jag har tydligen gått vilse i googledjungeln å gjort nåt fel så...
Det är alltså söndag morron vi far!

Benny Pettersson sa...

Det blir nog bra det! Jag är lite kluven nu å ena sidan önskar jag er god selingsvind å andra sidan önskar jag stiljte då vi ska till Norrhavet och beskåda sjelan!

Kapten Haddock sa...

Holi, du hinner si po själar många gångor män Albanus seglar inga ti Stockholm någe tida...

Fast du får nog själväder, 3 m/s, sydväst, ska de va segelvind de? Å rakt emot över Ålands hav, dessutom!

Satans otur, om ni frågar mej!

Benny Pettersson sa...

Du har en satans otur för de har blåst 7-10 m/s varenda dag sen Maj!

Fru Venus sa...

Tror du vi får/kan/måste ta med oss en skvätt rabarbervin eller blir man kölhalad då?

Kapten Haddock sa...

Avsikten är att i inlägget nämnda surrogatsjösäck stuva ner både Jägermeister och någon butelj fermenterat. Det är inte första gången en annan smugglar ombord sprit på en båt...

Benny Pettersson sa...

Fast oftast smugglar man ju iland flaskor!

Anonym sa...

Tydligen så skall man smuggla stockar av snus idag då en man en nutida Niska, för övrigt så var vi med Albanus på en 4 dagars segling till Korpo för 10 år sedan och det var en av de bästa resor man gjort, ha en god seglats och hälsa Tjabo i Estockholmo.

Eriksson

Kapten Haddock sa...

Benny, ett exempel på omvänd smuggling: I slussarna i Kielkanalen sprang vi i iland och handlade sprit. Skepparen placerade styrmannen vid landgången för att konfiskera varorna. Knepen för att försöka överlista honom var många. Vi lyckades ibland...

Singelmamman sa...

Så kul att få ses igen! Jag hoppas få segla något liknande någon gång.

Kapten Haddock sa...

Det var kul att träffa dig också. Och vilket VÄDER vi kom med, va?