KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

måndag, september 24, 2012

Det susar i säven

och brusar i lagunen, regnar, regnar och att få plåta en häger med fisk i näbben blir man nästan lycklig av.


Över golfbanans fuktiga grönska svävar färggranna paraplyer omkring på tee, fairway och green. Och ibland studsar ett vilset paraply omkring även i ruffen. (Dom där golftermerna kunde jag inte, jag slog upp...)

Var och en blir salig på sin tro och golfspelarna på sin.

- Vi får tacka vår Kung Neptun för att vi inte har lurats in i golfens värld, tänkte jag högt och klappade kajakens sensuellt rundade skarndäck.

Vattenståndet är högt. Det går nästan att paddla fram till sjuttonde hålets tee. Just vid det här tillfället (idag kl 17) råkar det vara folktomt men det är full rulle på golfbanan ännu. Ända till mörkrets inbrott.

Elbelyst golfbana. Har ingen tänkt på det? Finns det?

Har man sitt på holi. En gäst i hamnen. Namnet låter som en sång vi plågades med i våras och jag har svårt att tänka mig att eufori skulle råda i mitt skrov om jag var tvungen att äga en sån där...

Annars ligger bara en liten handfull, plus ett par till, av lokalbefolkningens båtar kvar i sitt rätta element. Det är höst och högt vatten, som sagt, men...

inte extremt högt. Om så vore skulle jag kunna paddla ÖVER Jan Karlsgårdens brygga.

Den här pärlan ligger mitt emot slottet. Så gör också...

den här. Redarens utryckning för länspumpning vore av nöden.

Vi avslutar med en bild av Michael Och Jenny Björklunds huvudbyggnad...

i den blivande Smakbyn. Så här ter sig huset från kanalen 100 meter öster om Kastelholms slott.

Nu får det räcka för idag. Frid i arkipelagen!

iPad post

Inga kommentarer: