KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

onsdag, september 26, 2012

En gång gjorde jag en bra affär...

För många år sedan behövde jag applicera asfalt runt en skorsten. När Lemminkäinens bil med manskap en dag dök upp för att lägga ett garagetak längre bort i gatan gick jag dit och förhörde mig om möjligheterna att få mitt lilla jobb utfört i förbifarten. Och vad kostade det i så fall?

- Vi tar det på hemvägen, fyrahundra mark, sa basen.

- Taget, blir de någe billigare om jag slänger på en flaska whisky?

- Släng upp två så e de gratis.

På den tiden fick jag tag i Ballantines för ca 20 mark per flaska, vill jag minnas.

Kom till att tänka på denna sak när jag för en stund sedan flanerade i Viking Amorellas skattefria butik och därstädes studerade utbudet.






2 kommentarer:

Johansson sa...

Jasså, Hadock anlitar svartarbetskraft?
Jag trodde han drack upp Whiskeyn själv...

Kapten Haddock sa...

I många fall har det nog varit så, Johansson. Ibland tar det länge att bli vuxen... om man nånsin blir det. Och svart arbetskraft har jag anlitat utav bara helvete och jobbat svart, grått och alla regnbågens färger själv också!