KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

tisdag, september 18, 2012

En hedersplats i byssan

har den fått, kaffemaskinen av märket Bosch Tassimo som sonsambon Emelie,


hon ser ut så här, förärade Haddocks som tack för utförda tjänster.



Ett rejält lager kaffekapslar med olika smak och arom hamnade i shoppingvagnen på Flygfyren i Norrtälje. Nu återstår att utröna om någon på Åland säljer...


Tassimokapslar. Om inte gör det ingenting. Att åka till Sverige för att köpa kaffekapslar är en högst angenäm sysselsättning.

BlogPress/iPad post

12 kommentarer:

Fru Venus sa...

Annars finns dom på både Sparis och Kantarellen :-)

Kapten Haddock sa...

Det har forskats i saken. Tassimoknappar finns varken på Sparhallen eller Svampen men Kalmers Elgiganten har massor. Bättre utbud än på Flygfyren... :-)

Anonym sa...

Nä riktigt kok kaffe ska de vara

Eriksson

Anonym sa...

Jag föredrar svart kaffe!!! Alltså kaffesmaken e viktig....

Mässkalle

Kapten Haddock sa...

Hihi,
va fan pratar ni om? Klart de ska va svart kaffe! Och ett sätt att få riktigt satans svart kaffe är att göra det i en sån här apparat. Det är ju därför dom här maskinerna är populära. Kaffet blir gooooodare! Och svartare. Med skum ovanpå. Ungefär som på Ale.
Kokkaffe? Jo, om man vill förstöra kaffesmaken å häva i sig sump å tjära så e de nog bra.
Ni e ungefär som treåringen:
- Jag vill inga ha de där!
- Ha du smaka då?
- Nä, ja tycker inga om de!

Benny Pettersson sa...

Nu måste jag lägga mig i... Jag tycker det är fjantigt att köpa små plastbyttor för att få åt sig en kopp kaffe/kemikalieblandning. Nä jag håller med Eriksson jag!!

Anonym sa...

Det verkar sååå märkvärdigt det där, förstår inte vitsen, nä tacka vet jag äkta vara...

Mässkalle

Kapten Haddock sa...

Nå, plastbyttor, där träffade du spikens huvud, kapten. Det är klart att hela affärsiden är humbug och lurendrejeri. Billiga maskiner. Dyrt kaffe i plastkapslar som ska dra in pengarna. Och sopor blir det. Lurad blir man hela tiden men vad fan, man finner sig i mycket för att få GOTT KAFFE!

Benny Pettersson sa...

Haha! Och vissa dagar blir man lurad redan när man stiger upp. Satt just och tittade på morgonnyheterna när frassin signalerade att han ville ut. Jag steg upp och skulle öppna dörren och då rusade frassin till min fåtölj och la sig tvärt... Så nu sitter jag i soffan..

Kapten Haddock sa...

Såna där lömska trix kör våra kattor också ibland. Och frun har gjort bort sig: Bamsan brukade bära in råttor och lägga dom på köksgolvet. Frun pottrade och skällde på detta beteende så nu bär kattfan råttorna in under soffan och lämnar dom där...

Anonym sa...

Och på Kökar har dom "Kaffe" eller "Bara Kaffe" om någon vet skillnade, tack BP för flankstödet.

Eriksson

Anonym sa...

När kapten Uno var på jobb drack han mycket kaffe. Men ibland kom Sven Erik eller tom Algot på besök och då var det bara kaffe som gällde.

Alla servitriser var mycket införstådda med saken. Tom den nya servitrisen från Uleåborg hade blivit upplärd. Tyvärr hade hon inte så goda svenska kunskaper och förstod inte heller hela ide'n med att fråga hurdant kaffe som skall serveras.

Första veckan hon var på jobb fick kapen Uno redaren på middagsbesök. Som Uleåborgsdamen hade blivit upplärd var det bäst att fråga Uno:
"Skall kapten ha para kaffe nu när du har pesök eller ska tet vara kask i som vanligt?"