KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

torsdag, september 06, 2012

Expedition Lettland september 2012

startar inatt med Tallinks färja från Mariehamn till Tallinn. Två skåpbilar fullastade med mat och kläder samt fyra man ingår i expeditionen. Lasten ska delas ut på två ställen i Lettland och ett i Estland.

Rutt sep 2012

Så här ser den planerade rutten ut. Vid C, Zemite, planerar vi att övernatta två nätter. Vid D, Auce, lämnas en del av lasten. Vid E, Cesis, lämnas en del och vid F, Kohila lossas resten, bland annat ett kylskåp skänkt av Kylcenter. Tack, alla som skänkt grejer.

En och annan bild lägger jag upp under resans gång. Klicka på länken.
https://plus.google.com/photos/111315733294467654763/albums/5785046812339748705?authkey=CLuRkfzkxYKTDQ

6 kommentarer:

Benny Pettersson sa...

En fin resa! Om ni blir hungriga i Pärnu så rekommenderar jag Edelweiss i centrum. Bra mat!

Pettas sa...

Jag har säkert missat någonting väldigt väsentligt. Men vart levererar man saker som man vill skänka?
Ni kör säkert flera gånger

Karin

Kapten Haddock sa...

Bra Benny, vi brukar faktiskt ta kaffepaus i Pärnu.
Karin, grejer kan jag ta emot, tillexempel. Men vi har faktiskt varit lite försiktiga med att be om saker denna gång för vi har en längre tid redan haft full last med det vi har fått av vänner och bekanta. Jag hör av mig inför nästa resa.

Pettas sa...

Tack för det!
Då vet jag att jag kan börja samla litet på hög, sakta mak.

Ha en fin resa!

Anonym sa...

Nu du Haddock har jag "sett" din paddel i ett program om sjömätning av Viktoriasjön!!!!

Mässkalle

Tantaluran sa...

Bra gjort!