KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

torsdag, september 27, 2012

"Terminalkatten" heter Astrid

och har sitt hem på Havsgatan. Sofie skriver:

"Astrid är min katt och hon bor precis i närheten av terminalen, på Havsgatan. Hon har kattlucka hemma så hon kan komma och gå som hon vill. Hon har börjat gå till terminalen eftersom hon fått mat av någon som jobbar där. Om hon får mat där nu vet jag inte (men senast i somras blev hon iaf matad), men de är tillsagda att inte ge henne något eftersom det är svårt att få henne att inte gå dit om hon får mat. Hemma får hon i alla fall både mat och kärlek :), men det är tydligen något i terminalen som är intressant. /Sofie"



Tack Sofie! En fin katt du har. Jag blev riktigt glad när jag fick en pratstund med henne. Klart hon trivs i terminalen. Hon gillar människor och hon har äventyr i blodet. Hoppas hon inte tassar ombord på nån färja, bara.

Ge Astrid en kram från mej!

- BlogPress/iPad post by Capt. Haddock

5 kommentarer:

Fru Venus sa...

:-) Katten jag har sett/pratat med i terminalen är svart med röda och bruna ränder, och mycket smalare. Har dom en klubb där nere?

Anonym sa...

Det är grannkatten, dvs granne till astrids riktiga hem(som inte är terminalen).

Anonym sa...

Finlands tv berättade om Astrid just nyligen! Hon är vacker. Förlät dålig svenska... :)

Anonym sa...

det är ingen som matar eller har matat katten i terminalen....

Anonym sa...

Hur är det med Astrid? Har inte sett henne på väldigt länge. Jag och min flickvän har varit oroliga för henne.

Mvh Kim