KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

onsdag, september 26, 2012

Terminalkissen igen

Bilden som jag lade upp i eftermiddags föreställande katten som verkar bo i Vikingterminalen har väckt frågor. Folk har hela sommaren sett kissemissen sovande där och undrar om hon får mat och om hon är frisk.

Jag kelade med katten och hon verkade helt normal. Gillade att bli ompysslad. Ren och prydlig. Välfödd, skulle jag säga. Mat saknar hon inte.

Du, någon, vet du mer om katten? Kommentera gärna här i så fall.


Här sover hon, terminalkatten, men jag väckte henne och fick en pratstund.

- BlogPress/iPad post by Capt. Haddock

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den har varit där ett tag. Tror det var ca 2 år sen jag såg kattan första gången.

Anonym sa...

Astrid är min katt och hon bor precis i närheten av terminalen, på Havsgatan. Hon har kattlucka hemma så hon kan komma och gå som hon vill. Hon har börjat gå till terminalen eftersom hon fått mat av någon som jobbar där. Om hon får mat där nu vet jag inte (men senast i somras blev hon iaf matad), men de är tillsagda att inte ge henne något eftersom det är svårt att få henne att inte gå dit om hon får mat. Hemma får hon i alla fall både mat och kärlek :), men det är tydligen något i terminalen som är intressant. /Sofie