KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

fredag, oktober 26, 2012

Un perrito caliente för en euro

Herrskapet flanerade längs sjöpromenaden efter att ha spisat middag på Glada Tuppen – El Gallo Feliz. På styrbords sida observerade Haddock en minimal lokal utan möbler och personal men som trots det skyltade med att man sålde comida caliente – varm mat.


— Har du sitt på fan! En maskin som säljer varm korv för en euro. Den måste jag prova.
— Men du har ju just ätit, invände Madame.
— Jojo, men jag ger väl fan i korven. Måste prova maskinen.

Haddock stoppade en euro i myntspringan och tryckte på 14 som var varmkorvens nummer. Maskinen fick liv och en klocka började räkna ner sekunder. Kommen till noll uppmanade klockan Haddock att öppna en lucka och ta ut korven. I en plastask låg en rykande het korv i ett vitt bröd. Godkänt så långt. Men resten var en katastrof. Brödet var svampigt och blött. Ketchupen smakade sockerbetsmelass kryddad med salt. Senap fanns inte. Korven var ätlig men inte god.

Bra idé bara dom stoppar ätlig råvara i apparaten.

Fast i robotrestaurangen finns andra automater som erbjuder bland annat friterad kyckling för 1,60. Kanske det är bättre än korven. Måste nog prova någon dag.

Haddocks gick och köpte var sin bytta glass istället. Glassbarerna här är... ja, det kommer rapport...

- BlogPress/iPad post by Capt. Haddock

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ger faeen i dina automater!!!! Tror jag gjort bort mig som vanligt, bjudet herrskapet på middag den 30e nov!!!! Men det går ju inte, det var tänkt att jag skulle få se er på middag när Bror har sin stora premiär och det e ju då jag vill se er, är ni hemma till den 10de?
Jag skäms

Mässkalle

Kapten Haddock sa...

Lugn i kulingen Mässkalle. Vi kommer hem den tredje november. Inte säkert att Smakbyn har öppnat då ännu men det finns andra ställen.

Anonym sa...

Puhhhhhhh nu kan jag sova lugnt!!!

Mässkalle