KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

onsdag, december 12, 2012

Har ni svårt att hitta julklappar?

Det har inte jag. Det kommer tips från alla väderstreck. Nedanfinnandes elektroniska brev med bifogad bild rasslade in i inboxen för en stund sedan:

Hej Haddock!

Du kan skicka detta julklappstips vidare åt frun (titta bara med ett öga). Eftersom jag känner till hur mycket kapten Haddock vurmar för bacon så tänkte jag att denna produkt skulle glädja din gom!

Nu blir gaddarna rena med finaste puts

Till natten Haddock blir stolt som en struts.

Drömmer sen om gris, kotlett och skinka.

Samtidigt som svävande bacon i drömmen vinka.

Hälsar CA

3 kommentarer:

Donkeyman sa...

Skall man få smaken av bacon i Norge där jag bor så är väl en "Bacon Flavoured" tandkräm enda möjligheten.

Därför att - när man är på tjänsteresa och vill ha ett berg med knaperstekt bacon och ägg till frukost så förses man med en halva stekt ägg över vilken har placerats en sladdrig skiva med något baconliknande.

Och går man i kolonialen för att köpa ett stycke bacon till sin söndagsfrukost så får man ett stycke fläsk från en särdeles utsvulten gris. Ett fläskstycke utan varje tillstymmelse till fett. Skivar man sagda baconstycke och lägger skivorna i pannan så måste man tillsätta fett för att inte de här skivorna skall brinna upp och orsaka brandkårsutryckning.

Därför begriper jag mycket väl varför det finns en marknad för "Bacon Flavoured" tandkräm. Samtidigt som undertecknad smugglar stora mängder med livsmedel över gränsen vid varje resa till utlandet.

Kapten Haddock sa...

Norrmännen borde komma till Åland och smaka på den handmatade Lumparlandsgris som serveras på Smakbyn i Kastelholm...

Norsk matkultur är väl ingen sensation men jag äter fortfarande lutfisk med stekta bacontärningar i sitt stekfett som sås. Det lärde jag mig tycka om i Norge.

Fru Venus sa...

Fy vad äckligt!