KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

fredag, januari 25, 2013

Debutboken har kommit

För halvannan vecka sedan talades det lite halvkvädet här i bloggen om ett avslutat projekt vilket gav anledning att fira med en butelj Cava och röda skaldjur. Blogginlägget fick en läsare att i en kommentar fnysa: "Har man sagt A får man ta mej fan säga B!"

Nu är det dags att säga B!

Det vi firade var att tryckning av min första bok beställdes från förlaget. Den kom idag.

Ännu tar det någon vecka innan boken finns på internetbokhandlar och bibliotek. Till att börja med beställde jag bara tio ex för utvärdering. Men jag är nöjd och kommer att dra i de trådar hos förlaget som ger boken ett ISBN-nummer och gör det möjligt att distribuera den i handeln.

 

13 kommentarer:

Benny Pettersson sa...

Du måste se till att den kommer till bokhandeln asap!

Fru Venus sa...

Och ingenting sa du i lördags!! Vill pronto löpa ett par! Hälsningar från A till B ;-)

Donkeyman sa...

Den boken skall jag ha. Hoppas den kommer i internetbokhandel snart. Punktum.

Kapten Haddock sa...

Fru Venus, i lördags hade jag ju ingen bok :-)
Nu ska jag hos förlaget beställa fler fysiska ex till åländska bibliotek och bokhandlar och samtidigt beställer jag distribution till internetbokhandlarna och en e-bok-version. Men det kan nog ta två-tre veckor innan den dyker upp.

Anonym sa...

Mässkalle förväntar sig ett medeland om var och hur han inhandlar boken....

Grsatulerar i förskott Ole till ditt förstlingverk..


Mässkalle

Jörgen Pettersson sa...

Grattis till författarskapet! Ser fram mot att läsa boken. Du har alltid haft pennan på din sida och lär nog ha det även i detta projekt!

Anonym sa...

Grattis Ole!
Ska bli fantastiskt spännande att läsa ditt alster!

Antonius.

Kapten Haddock sa...

Antonius! I kraft av din position på min VIP-lista så finns det en bok åt dig här redan nu. Kom och hämta!

Anonym sa...

GRATTIS min Gode Captain! Jag kommer naturligtvis att skaffa hem boken.
Goa vindar
Georg

Kapten Haddock sa...

Georg, vänta i lugn och ro, en bok kommer till dig.

Anonym sa...

Ole, jag dyker upp imorgon, ivrig i hågen!
Antonius.

Anonym sa...

Kanon måste få tag i den nu kan du sätta in författare i CV:en, kommer ihåg att jag skrev en gång att du borde ge ut dina berättelser i bokform, Så njut av Cavan och räkorna det är du värd.

Eriksson

Anonym sa...

Men jag vill köpa pappersboken Haddock!!!!!

Mässkalle