KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

tisdag, mars 12, 2013

Nya tider

Min farfar lämnade jordelivet 1951. Om han fick möjligheten att besöka oss idag skulle han märka att det mesta är sig likt. Bilarna har förstås blivit flera och fulare, i stugorna har vi fått en flat låda att titta på färgfilm i, det är någon sorts hård beläggning på vägarna och som van hästkarl skulle han sörja över att hästarna har blivit leksaker för småflickor. Han skulle dock acceptera och förstå allt det där. Det svåraste att förklara för honom skulle nog vara att med den lilla, flata manicken jag har i fickan har jag tillgång till hela mänsklighetens samlade kunskap samtidigt som den är en kamera som går att ringa telefonsamtal med. Fast dom flesta använder den mest till att berätta hur duktiga dom är för bekantskapskretsen samt titta på bilder och filmsnuttar av kattor och hundar.

Ovanstående knyckte jag från facebook. Fast jag krånglade till det lite. Ursprungligen löd det så här.

 

1 kommentar:

Pettas sa...

Ja, tänk om de allihopa, våra dagars upphov, fick komma tillbaka en dag för att betrakta tillvaron hur den ser ut nu. Ofattbart skulle det säkert vara

Karin