KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

fredag, april 26, 2013

En händelserik dag

Jag tänker fortsätta köpa mina kläder på Hillings och fotplagg på Knegarn och Mattssons i Godby. Men när jag ändå skulle till Flygfyren för att köpa syrafast skruv stannade jag till för att ta ett foto av Mammons tempelgång i tabernaklet Maxinge. Fint är det bara värre. Fast Clas Ohlson inte ens har öppnat än.

Hemkommen från Jomala City började det hända saker i lagunen.

Klockan 15 hade den friska nordvästen knuffat undan isen så det var öppet vatten från Puerto Ladängen till slottet.

Klockan 17 kördes premiärturen upp till slottet med Träflyte.

Dagen avslutades med grillad griscarré och rostade kålrötter. Ute. I 25 graders värme. Klockan sju på kvällen.

 

2 kommentarer:

Fru Venus sa...

Det var sagolikt väder igår kväll!
Jag har inte kollat in Maxinge ännu, men lite snopet med Clas Olsson...
Vad Bamsan är fin! :-)

Ole Lundberg alias captain Haddock sa...

Bamsan är bäst – och Måns :-) Maxinge blir nog bra. Nu far vi och lägger nät.