KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

onsdag, augusti 07, 2013

Lasses fisk

Jahaja, den har lagt sig får en förmoda, uppmärksamheten runt min text om tidtabellen på södra linjen. Det blev ju lite livat. Nya Åland ringde för intervju och så även Ålands radio. Till alla som i kommentarer i bloggen, på facebook och i tidningarnas sms-spalter har gett mig stöd och uppmuntran vill jag säga: Tack från hjärtat. Ert stöd värmer!

Gott så. Nu kan vi gå vidare och minnas sommarens glada bitar. Och då säger jag Lasses fisk! Från detta lilla företag i Föglö kommer de ypperligaste produkter. Lunch på Ejdern: mackor krönta med rejäla skivor av Lasses fiskkorv. Det är mat för sjömän, det!

Vidare säger jag Markus Nordberg på Kyrkogårdsö. Han har varit till stor hjälp när han ryckt ut och gjort vissa transporter för att underlätta för Ejderns besättning. Tack Markus!

Naturligtvis finns det mycket mera att vara glad över också. Nästan allt, faktiskt!

Slutligen två bilder där jag poserar med mina unga matroser. Det är lite snedvridet när flottans minsta, mest svårlastade och långsammaste fartyg bemannas med den mest oerfarna besättningen men vi fixade det killar! Tack för väl utfört jobb Andreas och Thomas!

Inga kommentarer: