KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

måndag, september 16, 2013

Costa Concordia reser sig

Översta bilden är från niotiden i morse och den undre visar läget vid nittontiden. Och nu blir det ju mörkt och svårt att få bra bilder. Vi antar att skeppet står upprätt när det ljusnar i morgon.

Bilderna är från GiglioNews webcam >>

Följ bärgningen live: http://globalnews.ca/news/841426/salvage-effort-will-try-to-hoist-costa-concordia/

 

3 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

http://video.repubblica.it/edizione/firenze/concordia-la-diretta-non-stop-del-recupero-dall-isola-del-giglio/139924/138460?ref=HREA-1

här har du en länk till. Har följt det hela uner dagen. Så spännande och intressant. Har du websidan till Parbuckling project också? Annars kan jag nog skaka fram den! Ciaao.

Kapten Haddock sa...

Tack för länken. Jag har kört BBC's livestream sedan Globalnews slutade sända tidigare ikväll. Det är samma bilder. Jo, jag tror till och med att jag har en länk till parbuckling-project-sidan i ett tidigare blogginlägg.

KARLAVAGNEN sa...

Hej jo jag såg det sedan att du hade länken till parbuckling projektet.

Jag följde det igår till sena kvällen och var det första jag kollade imorse. Tur jag inte var uppe till 04:11 hrs imorse... Man ser henne från flygplanet när man komer norrifrån och ska landa på Fiamucino flygplatsen.