KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

onsdag, oktober 02, 2013

Captain Oakheart

Captain Morgans käft öppnades och hans stora krulliga huvud kastades bakåt under det han i ett svep hällde i sig den bruna dryck han just i ett använd-en-gång-glas av transparent plast fått i sin hand, överräckt av en till form och fason tilltalande feminin böna, som bredvid Captain Morgans väldiga kroppshydda såg ut som en liten blond docka.
 
- Sjutton gastar på död mans kista, brummade kaptenen, - de va den godaste rom jag druckit i mitt blodfläckade liv å från och med detta högtidliga ögonblick ska mina hamnsupar heta Bacardi Oakheart. Kanske jag ska byta namn själv också.
 
- Yes, Captain Oakheart, sa flickan och jag ödmjukt medan den väldige från provsmakningsbordet i Silja Galaxys skattefria självbetjäningsbutik grabbade en flaska och slängde i shoppingkorgen.
 
Och om ni klickar på "fortsätt" under bilden av Oakheart-flaskan så uppenbarar sig några bilder från kaptenernas senaste uppdrag som gällde att köra färjan Embarsund från Mariehamn till varvet MRM i Pansio, Finland.
 

Pansio är ett ställe som ligger så tätt intill Åbo så det påminner om frassen Måns när han trycker sig mot min mage i lycklig frid under de nätter jag tillbringar i vår gemensamma säng i residenset.
 
Sträckan Mariehamn-Pansio går längs slingrande farleder genom Ålands och sydvästra Finlands världsunika skärgårdar och är nittionio nautiska mil lång. Med den hastighet Embarsund presterar tar färden femton timmar.
Solnedgång över Airismaa
Airismaa. Knappt tre timmar kvar till Pansio.
Mot Kumlinge

Lunch under gång

 

Inga kommentarer: