KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

lördag, februari 08, 2014

Stroke är en insult

Slaganfall eller stroke (även apoplexi, insult, hjärnslag eller slag) är en form avhjärninfarkt och/eller h

När ödet försätter en i en så förnedrande situation att man kastas på en bår och rullas in i en ambulans som på tjutande gummihjul drar iväg med ens kantstötta lekamen till sjukhuset då får man vara glad för att man blir omhändertagen av folk som kan sitt jobb. Vilken fantastisk perdonal vi har i sjukvården , ta nu den här lilla tjejen som hjälpie mig duscha igår, duschen behövdes, tro mig, det doftar inte nyponros och liljekonvalj om en 71-årig stroke-gubbe efter några dagar i sjuksängem. Det gick inte alls bra, jag var mest bara ivägen, och inte nöjd med mig själv , försökte släta över och be om ursäkt genom att säga "du är duktig du som orkar offra din tid på gamla unkna gubbar som jag" "Du", ,sa flickan, "när jag var liten hade jag en gammal man som du som såg till att jag hade det bra. Nu är det min tur. . Vi behöver alla någon gång någon som tar hand om oss".

Änglarnapå ÅCS

 

6 kommentarer:

Carina K sa...

Största kramen till gubben! Glad att höra att du är på G.

Kram till Biggi också!

Carina

Paul Gäddnäs sa...

Jag är glad att du är i goda händer! Det är ju inte länge sen vi var i telefonkontakt med varandra angående "Lucia". Krya på dig och ta hand om dig!Hälsningar från ett grått Kökar

Fru Venus sa...

<3 J hälsar!

Anonym sa...

En stroke är inte hela världen (fast det känns så just då), tro mig, jag vet. Trevligt att du verkar vara på g igen. Våra tankar är hos dig och Birgitta. Krya på dig, snart går isarna upp.

Oakheart och L

Anonym sa...

Oj! Krya på Dig! Varma tankar till Dig och Birgitt.
Sari och familjen

BP sa...

Oj det var dåliga nyheter men prima att du är på gång igen!