KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

tisdag, juni 10, 2014

Nytt kök

Medan jag idag skruvade ihop nya uteköket, Muurikka, gasdrivet, erinrade jag mig att jag i smartfonen har trevliga bilder från gårdagens sjöuppdrag.
Ny Muurikkahäll, ska först å främst användas på Träflytes fördäck.
Dubblering av Ledskär igår. En historisk plats. Här lät någon rysk kejsare hacka in sitt bomärke i berget och smugglarkungen Algot Niska gömde sig under en buske på skäret innan han blev arresterad.
Ledsunds västligaste sydboj kryper fram ur solstrimman, ut på Rödhamnsfjärden.

4 mbk Pommern och Seadream 1, skepp från två skilda världar, nosar lite försiktigt på varandra i solnedgången.

Långt senare ... Grillen har svalnat. På den här bilden finns sex robotfåglar (hägrar) som fiskar utanför vassen. Inte visste vi att vi bor mitt i ett hägerparadis förrän vi satt ute till midnatt och såg hägrarna samlas för att träna fiskfångst med rörelser som liknar de vi sett på filmer som visat svetsrobotar på bilfabriker.

 

Inga kommentarer: