KOMMENTERA! Det går bra att kommentera direkt under inläggen. Lättast är dock att kommentera på facebook. sök "Kapten Haddock" på facebook

söndag, september 21, 2014

Det stora massrallyts sista dag

var idag.

I den här långa raden med kossor hittade jag en som

var lite speciell eftersom hon har Ungerns karta i ansiktet. Varför hon saknar gula EU-lappar i öronen kan jag inte förstå mig på men söt var hon även utan örhängen. Kossan fanns på Hellesby gård där många aktiviteter pågick. Tvåbenta ungar hoppade i halm, fyrbenta dito travade råmande efter sina mödrar, sillkonservfabriken Snaps skyfflade in folk på guidad visning en gång i timmen och vår tid pratades bort med de många bekanta vi mötte i vimlet. Under de tre dagar detta bilrally varat har jag otaliga gånger fått frågan "Hurede"?. Jag har slutat ljuga. Jag säger inte längre "Jotackdeebra", utan "Näjfandeeingevidare. Jag hör illa, har löständer å täppta bihålor å höfterna e slitna å hjärtat mår inga bra de heller. Dessutom går jag och släpar på en mängd död hjärnvävnad efter en stroke i vintras". Reaktionen blir alltid den att den andre kontrar med att avslöja en krämpa hen har. Eller Flera. Ibland blir vi stående i tre kvart talande om sjukdomar och kroppens förfall.

 

Inga kommentarer: